Februari maand van het gebit

De Maand van de Gebitsverzorging is een jaarlijks terugkerend fenomeen om aandacht te vragen voor een gezond gebit voor alle honden en katten. Het is een breed gedragen initiatief door verschillende organisaties. In de maand februari en september aandacht gevraagd aan alle honden en katten baasjes voor de gebitsverzorging van hun maatje.

Wij geven deze maand dan ook 10% korting op de gebitsbehandeling van zowel gezelschapsdieren als paarden en bovendien is de gebitscontrole geheel gratis!

Preventie van gebitsproblemen bij honden

Dagelijks tandenpoetsen voorkomt de vorming van tandplak op de tanden, waardoor gebitsproblemen geminimaliseerd kunnen worden. Tandplak wordt namelijk in 24 uur omgezet tot tandsteen. Het belang van DAGELIJKS tandenpoetsen en daarmee het voorkomen van gebitsproblemen mag dan ook niet worden onderschat.
Naast poetsen kunnen voeding en verzorgende snacks de dagelijkse gebitsverzorging vergemakkelijken. Hierbij onderscheiden we een mechanische en chemische reiniging. Een mechanische reiniging wordt gerealiseerd door de textuur van de voeding, die de vorming van aanslag op de tanden helpt te voorkomen. De chemische werking wordt veroorzaakt door actieve ingrediënten in de voeding, waaronder bijvoorbeeld natriumpolyfosfaat, en gaat de omzetting van tandplak naar tandsteen tegen.

Goede gebitsverzorging voor katten
Katten hebben ook last van letsel door tandresorptie. 29% van de katten* heeft hier last van en bij 54% van de katten die met gebitsproblemen bij de dierenarts komen is er sprake van tandresorptie.
Aandoeningen aan het gebit en het tandvlees zijn de meest voorkomende aandoeningen bij katten.

Feed

Schrijf een reactie

Dierenkliniek De Vijfsprong
Vijfsprongweg 28
6733 JJ Wekerom

KVK: 52876365

Lid van:

Het beste voor uw paard of gezelschapsdier.